بهينه سازي

بهينه سازي

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۲۳ اسفند ۱۳۹۵
اصول مديريت كسب و كار اينترنتي

اصول مديريت كسب و كار اينترنتي

امروزه كسب و كار اينترنتي رونق فراوان و چشم گيري دارد كه همگان ميتوانند از آن براي فروش گذاشتن كالايي كه مالك آن هستند و يا ارئه دادن خدمتي كه در آن حرفه تجربه و تخصص دارند استفاده كنند. در اين مقاله مي خواهيم درباره چگونگي و نوع مديريت سايت هاي فروشگاهي و مزاياي كسب كار اينترنتيي  صحبت كنيم.

در وب سايت هاي فروش آنلاين مانند سايت هاي موبايل و برنامه ها و اپليكيشن هاي موبايل با اين حقيقت مواجهند كه تقريبا نزديك به 72 درصد از بازديدكنندگان قبل از تكميل سفارش خود ، از خريد منصرف شده و وب سايت را ترك مي كنند.

اما ماجرا  آنقدرها هم ناخوشايند نيست. مي توان با نگاهي خوشبينانه و مطالعه روش هاي افزايش درآمد فروشگاه هاي اينترنتي مي توانيد براي حل مشكل و يا بهبود وضعيت وب سايت خود اقدام نماييد. در اين راستا، با فروشندگان كه در حال تجربه ي روش هائي ويژه براي بهبود درامد فروشگاه آنلاين خودد  هستند؛ همراهي كرده و تجربياتي كسب كرده ايم.

 تاثيرگذارترين ايده هاي براي بهبود فروشگاه اينترنتي

استفاده از بهينه سازي قيف درمرحله اتمام خريد

84 درصد از خريداران در اينترنت انتظار دارند تا تراكنش آنها در كمتر از 5 دقيقه به نتيجه برسد. آيا ميدانيد به طور ميانگين چه ميزان طول ميكشد تا خريدار مرحله پرداخت را با موفقيت به اتمام برساند؟

 

conversion funnel

 

استفاده از روش "قيف" در مرحله اتمام خريد، نقطه اي ايده آل براي شروع تست است، چرا كه اين گونه تست ها مشابه روش هاي مورد استفاده كاربران فروشگاه اينترنتي است و تاثير مستقيمي بر موفقيت ( افزايش درآمد) خواهد داشت. به علاوه، در روش "قيف" تست ها را بر روي مخاطبان منتخب انجام مي دهيد؛ منظور از مخاطبان منتخب، خريداراني مي باشد كه مشخص شده است به پيشنهادهاي شما علاقه بيشتري نشان مي دهند.

هدف : گذر خريداران از "قيف" و حركت به سوي مرحله اتمام خريد؛ به منظور افزايش خريد و متعاقب آن افزايش درآمد

 موثرترين ايده ها براي انجام تست:

 

1.تست كارايي دكمه هاي CTAاصلي. گزينه هاي Call To Actionبراي يك فروشگاه اينترنتي مي تواند گزينه هاي " افزودن به سبد خريد " در صفحه ي محصولات و يا  "ورود به صفحه پرداخت" باشد .سعي كنيد اين گزينه ها را در قسمت پائيني صفحه نيز داشته باشيد تا كاربران با اسكرول كردن دسترسي راحت تري به اين گزينه ها داشته باشند.

2. از متن ها و پيام هاي مناسب براي دكمه هاي CTAاستفاده كنيد. گزينه هاي "هم اكنون خريد كنيد" ، "خريد كنيد" ، "افزودن به سبد خريد" و يا گزينه "پرداخت" گزينه هاي مناسبي به نظر مي آيند. معمولا متن هاي تشريحي تر، منجر به كليك هاي بيشتري خواهند شد.

3.سعي كنيد اندازه ي دكمه هاي CTAرا افزايش دهيد. دكمه هاي بزرگتر باعث مي شود خريداران راحت تر در فروشگاه شما گشت بزنند و به اصطلاح از داخل "قيف" عبور كنند. به ويژه كاربراني كه از طريق موبايل به سايت شما سر زده اند.

4. افزودن نشان هائي مبني بر امنيت فروشگاه آنلاين، به اعتمادسازي كمك شاياني خواهد كرد.

5. سعي كنيد از دكمه هاي CTAاستفاده كرده و به كاربران اعلام كنيد در چه مرحله اي قرار دارند. براي مثال، اگر يك صفحه تا مرحله پرداخت باقي مانده است، مي توانيد از گزينه "تنها يك مرحله تا پايان" استفاده كنيد.

 

online-shopping

 

6. اگر وعده هاي مهمي از قبيل "حمل رايگان" ، "ضمانت برگشت كالا" و ... ارائه مي دهيد، بهتر است متناسب با وعده داده شده، متعهد باشيد.

7.برخي پيشنهادات نظير "محصول ويژه" ، "نشان ها" و يا "اطلاعات حمل و نقل" را مي بايست از صفحه چك نهائي حذف نمائيد. خريداران در بيشتر مواقع، ترجيح مي دهند صفحه اي ساده را تجربه نمايند.

8. سعي كنيد فيلدهاي مربوط به درج كوپن تخفيف را كمتر برجسته كنيد. هنگامي كه خريداران با فيلد درج كوپن رو به رو مي شوند، تمايل پيدا ميكنند تا به دنبال يافتن كد تخفيف بگردند. حتي ممكن است صفحه جديدي براي پيدا كردن كد تخفيف باز كنند و اگر نتوانند به كد مورد نظر دست پيدا كنند، مطمئنا خريد خود را كنسل خواهند كرد.

9. سعي كنيد هر گزينه اي كه به خارج از صفحه ي "تكميل مراحل" هدايت مي شود را حذف كنيد. اين كار باعث مي شود تمركز خريداران به تكميل فرايند خريد جلب شود و ريسك ترك صفحه از ميان برداشته شود.

10. هنگامي كه خريدار بر روي آيتمي كليك مي كند تا آن را به سبد خريدش اضافه كند، مرحله جستجو را پشت سر گذاشته و در حال خريد مي باشد. در اين مرحله لازم است روال خريد را ادامه دهد و از "قيف خريد" گذر كند. برخي از فروشگاه هاي اينترنتي اين كار را با استفاده از يك انيميشن و به روشي مبتكرانه انجام مي دهند. براي مثال، پنجره اي ظاهر مي شود و كالاهاي انتخاب شده آن ها را داخل سبد خريد نشان مي دهد و خريدار را به تكميل خريد هدايت مي كند.

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ

بهينه سازي و ترفندهاي آن



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

فروردين ۱۳۹۶
اسفند ۱۳۹۵


پيوند ها

افزايش فالوور در اينستاگرام
خريد اپل ايدي به سيب
غلطك
افزايش ممبر تلگرام
طراحي سايت بهسون





 



[ ساخت وبلاگ ]