بهينه سازي

بهينه سازي

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۲۳ اسفند ۱۳۹۵
كاربرد هود در آشپزخانه

كاربرد هود در آشپزخانه

هود در آشپزخانه كاربردهاي زيادي دارد. مهم ترين كار آن به بيرون راندن بو، دود و بخاري است كه در هنگام آشپزي بلند مي شود. به عبارت ديگر، هود گاز، رطوبت و چربي هاي هوا را به بيرون از منزل مي كشد و ميزان رطوبت را در حد قابل قبولي ثابت نگاه مي دارد. در عين حال، چربي و رطوبت روي سقف و ديوارها نمي نشيند و آشپزخانه براي مدت زمان بيشتري تميز مي ماند. اگر هود يا دستگاه هواكش در آشپزخانه نصب نباشد، افزايش رطوبت شرايط را براي رشد ميكروب ها، قارچ ها و كپك ها فراهم مي كند و سلامت اعضاي خانواده را به خطر مي اندازد.

 انواع هود

به طور كلي در حال حاضر دو نوع هود در بازار موجود است. هودهاي تصفيه كننده و هودهاي داراي خروجي هوا. هودهاي تصفيه كننده، گردو‌غبار و بو را به داخل خود مي كشد، ذرات معلق را تا حد ممكن از هوا مي گيرد و دوباره هواي تصفيه شده را به آشپزخانه باز مي گرداند. هود داراي خروجي هوا به يك كانال متصل شده است كه گرد و غبار، چربي و بوي نامطبوع از طريق آن به بيرون فرستاده مي شود. اين هودها به دو شكل هودهاي معمولي و شومينه اي در بازار موجود است. هودهاي معمولي كه نسل قديمي هودها به حساب مي آيد، بالاي گاز نصب مي شود، ابعاد آن كمي كوچكتر از گاز است. به ديوار وصل مي شود، اغلب زير يك كابينت ديواري قرار دارد و به وسيله يك دريچه و كانال كه در داخل ديوار تعبيه شده است، هوا را به داخل دريچه و از آن جا به پشت بام و خارج هدايت مي كند. نقص اين نوع هودها اين است كه به مرور زمان روي عايق بندي و رنگ سقف تاثير مي گذارد. هودهاي شومينه اي بلندتر، بزرگ تر و به شكل قيف برعكس است. جنس اين هودها از مس، فلزهاي اكسيد نشدني يا ديگر فلزاتي است كه در مقابل گرما بادوام هستند و به راحتي تميز مي شود. هواكش اين هودها گاهي به ديوار و گاهي به سقف وصل مي شود كه نوع سقفي آن به هودهاي جزيره اي معروف است و اطراف آن شيشه اي است. تميز نگه داشتن آشپزخانه و وسايل آن به دلايل بهداشتي اهميت زيادي دارد زيرا بيماري‌هاي زيادي از طريق وسايل موجود در آشپزخانه به فرد منتقل مي شود

 

فيلترها :

تمامي هودها فيلتري دارد كه مقدار زيادي از چربي و گرد و غباري را كه گاهي وارد كانال هواكش مي شود جذب مي كند. اگر به هر دليلي امكان نصب هواكش براي شما مقدور نيست، از فيلترهاي زغالي استفاده كنيد. اين نوع فيلترها گرد و غبار و چربي را بهتر به خود جذب مي كند و اگر چه به اندازه هودهاي داراي هواكش موثر نيست اما به هر حال موجب پاك تر شدن هواي آشپزخانه مي شود.

 

فيلترهاي متاليك طول عمر زيادي دارد و اگر كه همراه با فيلتر زغالي از آن استفاده شود بسيار كاربردي است. فيلترهاي چربي فقط چربي را جذب مي كند و فيلترهاي زغالي بوي نامطبوع را جذب مي كند ولي به تنهايي چندان كارآمد نيست.

لامپ :

تقريبا تمامي هودها مجهز به لامپي هالوژني است كه به شما كمك مي كند اجاق گاز و غذايتان را بهتر ببينيد.

حسگر :

برخي از هودها به حسگرهايي مجهز است كه قدرت مكش هود را بر اساس مقدار آلودگي موجود در هوا تنظيم مي كند.

كليد تنظيم كننده دور موتور :

هودها داراي سه سرعت است كه ميزان قدرت دور موتور را برحسب ميزان آلودگي هوا تنظيم مي كند. براي آنكه قدرت مكش يك هود را آزمايش كنيد، كافي است يك برگ كاغذ يا تكه اي نخ را زير آن قرار دهيد.

 در ادامه بخواني: روش صحيح استفاده از هود در آشپزخانه

مكان مناسب براي نصب هود:

بهترين مكان براي نصب هود بالاي اجاق گاز و در فاصله ۴۰ تا ۶۰ سانتي متري است. به همين دليل هودهاي معمولي كارآمدتر از نسل جديد هودهاي شومينه اي و جزيره اي است.

مكان مناسب براي نصب هود 

روش پاك كردن هود

چنان چه گفته شد، تميز نگه داشتن آشپزخانه و وسايل آن به دلايل بهداشتي اهميت زيادي دارد . از آن جا كه هود بوي دود، رطوبت و چربي اضافه را هنگام پخت غذا جذب مي كند، فضاي مناسبي براي رشد كپك ها و باكتري هاست. پس حداقل ماهي يك بار، به ويژه اگر از گريل استفاده مي كنيد، هود را تميز كنيد.

ابتدا هود را خاموش كنيد.با مواد شوينده خارج و داخل هود را تميز كنيد.

مراقب باشيد به لامپ و پريز برق هود آسيبي وارد نشود. سپس با آب ولرم و صابون هود را بشوييد.

پنجره فلزي را كه چربي به خود مي گيرد در آب گرم حاوي مواد از بين برنده چربي خيس كنيد تا چربي‌ها پاك شود و يا اين كه با كمك برس هر دو طرف آن را بشوييد و قبل از اتصال مجدد كاملا خشك كنيد.

در ادامه بخوانيد: نكاتي در مورد تميز كردن فن و هود آشپزخانه

فيلترهاي فعال زغالي كه قابل شست و شو نيست بايد عوض شود. زغال با كثيف شدن اثر خود را از دست مي دهد بنابراين هر سال و اگر زياد پخت و پز مي كنيد، هر چند ماه اين فيلترها را تعويض كنيد. فيلترهاي متاليك را مي توانيد به آساني در ماشين ظرف شويي بشوييد.

براي تميز كردن هودهايي از جنس فلزهاي اكسيد نشدني هم مي توانيد از موم عسل استفاده كنيد. كثيفي را كه روي پره هاي فن جمع شده است، با مواد شوينده تميز كنيد.

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ

بهينه سازي و ترفندهاي آن



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

فروردين ۱۳۹۶
اسفند ۱۳۹۵


پيوند ها

افزايش فالوور در اينستاگرام
خريد اپل ايدي به سيب
غلطك
افزايش ممبر تلگرام
طراحي سايت بهسون





 



[ ساخت وبلاگ ]