بهينه سازي

بهينه سازي

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۲۳ اسفند ۱۳۹۵
همه چيز در مورد گاز روميزي

همه چيز در مورد گاز روميزي

گاز روميزي

تنوع حتي به شكل اجاق گازها هم سرايت كرده و از شكل‌هاي مستطيل هميشگي، آنها را به سمت اشكال هندسي چندضلعي سوق داده است. اجاق‌هاي توكار همانطور كه از اسمشان پيداست روي قسمتي از آشپزخانه مثل ميزهاي مخصوص يا كابينت‌ها نصب مي‌شوند و قابل جابه جايي نيستند و زيبايي خاصي به آشپز خانه شما مي بخشند

تعداد شعله‌هاي گازهاي روميزي توكار از يك شعله شروع مي‌شود و به 6 شعله هم مي‌رسد. بيشتر گازهاي روميزي توكار، گازي هستند. رونق اين گازها 2 دليل دارد؛ يكي كم‌جا و جمع و جور بودن آنها نسبت به گازهاي مبله براي آشپزخانه‌هاي كوچك و ديگري شيك و زيبا بودنشان. ‌ كارايي و قدرت اين گازها هم با گازهاي بزرگ مبله فرقي ندارد و تنها تفاوت آنها اين است كه فقط فر ندارند.

 پرفروش‌ترين مدل اجاق‌هاي توكار 4 و 5 شعله هستند. اجاق‌گازهاي توليد شركت فرامكو محصول كشور تركيه مي باشد و از كيفيت بالايي برخوردار است و به ‌راحتي با برندهاي مطرح دنيا رقابت مي‌كنند، هم در تنوع و كيفيت و هم به خاطر خدمات پس از فروش و سرويس كاري قطعات.

 استيل يا شيشه؟

گازهاي صفحه‌اي را مي‌توان به 2دسته گازي و برقي تقسيم كرد. يك تقسيم‌ بندي ديگر هم براساس جنس صفحه گازهاست. از نظر جنس، گازهاي توكار به دسته ‌هاي استيل، شيشه‌اي، سراميكي و تركيب شيشه با ديگر جنس‌ها تقسيم مي‌شود.

 گازهاي استيل بين بقيه طرفدار بيشتري دارند چون هم زيبا و مقاومند و هم راحت تميز مي‌شوند و مواد غذايي روي سطح آنها نمي‌چسبد. استيل‌ها خود به 2 دسته ساده و آجدار تقسيم مي‌شوند. مدل‌هاي ساده براق و صيقلي‌تر هستند و به‌راحتي تميز مي‌شوند ولي امكان برداشتن خش هم زياد است. مدل‌هاي آجدار سطح خشن‌تري دارند كه پاك كردن روغن غذا را سخت مي‌كند و بعد از مدتي چرك مرده و كدر مي‌شود ولي در عوض ضد‌خش است.

مدل‌هاي شيشه‌اي هم همانطور كه از اسمشان پيداست صفحه شيشه‌اي دارند و زيبايي خاصي به گاز مي‌بخشند. شيشه‌ هاي اين مدل‌ها آنتي شوك است و قابليت تحمل درجه حرارت‌هاي بالا را دارد. شيشه اين گازها بايد بعد از هر بار پخت‌ و پز تميز شود تا اثرات لكه و چربي غذاها روي آنها نماند. شيشه‌هاي به‌كار رفته در اين مدل‌ها‌ حتي در اثر ريختن آب سرد روي صفحه داغ ترك برنمي‌دارند و به راحتي تميز مي‌شوند.

در ادامه بخوانيد: چگونگي انتخاب درست  گاز روميزي

براي خريد گاز رو ميزي صفحه‌اي بهتر است نكات زير را درنظر داشته باشيد.

خريد گاز روميزي

اگر دنبال يك گاز روميزي شيك و جمع و جور مي‌گرديد، خوب است بدانيد كه ويژگي ديگر اين گاز روميزي كم مصرف بودن و داشتن ضخامتي تنها به اندازه 5 تا 6 سانتي‌متر است.

‌ اين مدل گازها فر‌ندارند و اگر قصد خريدشان را داريد بايد به فكر يك فر جداگانه براي آشپزخانه‌تان باشيد. البته اين بستگي به نياز شما دارد. خيلي‌ها از فر استفاده چنداني نمي‌كنند.

گاز روميزي به‌خاطر كارايي و امكانات پايين‌تر، ارزان‌تر از توكارها هستند و راحت هم جا‌به‌جا مي‌شوند. ولي اكثرا تعداد شعله‌هاي كم دارند و امكانات و زيبايي توكارها را هم ندارند. براي همين بيشتر به درد مكان‌هاي اداري و جاهايي كه پخت ‌و پز كمي دارند مي‌خورند. براي خانه بهتر است از گازهاي توكار استفاده كنيد.

تعداد شعله‌هاي گاز را براساس فضاي آشپزخانه و تعداد افراد خانواده انتخاب كنيد. براي خانواده‌هاي پرجمعيت گازهاي 5 و 6 شعله و براي كم‌جمعيت‌ها 3 و 2شعله بهترين انتخاب است. ‌

 موقع خريد، ايمني گاز را هم درنظر بگيريد. گاز روميزي فرامكو مجهز به فندك و ترموكوپل بوده و ايمني بيشتري دارند. ترموكوپل به محض خاموش شدن شعله به هر دليل، جريان گاز را قطع مي‌كند.

سعي كنيد از برند باكيفيت فرامكو خريداري كنيد چون گاز روميزي از وسايل پرمصرف‌ خانه است و اگر مرغوب نباشد دائم بايد هزينه تعميرات را تحمل كنيد. نصب و راه‌اندازي اجاق هاي آفريم رايگان بوده و به همين دليل به راحتي ميتوانيد از شرايط گارانتي شركت بهره مند شويد. گاز روميزي برقي شيك و زيبا هستند و كارايي خوبي دارند ولي در كل به‌ خاطر گران‌ تر بودن هزينه برق نسبت به گاز مقرون به صرفه نيستند.

موقع خريد به فاصله بين شعله‌ها دقت كنيد. اين اندازه بايد جوري باشد كه بتوانيد همزمان چند قابلمه را بدون مزاحمت روي گاز قرار دهيد گاز روميزي فرامكو بيشترين فضاي ممكن را براي آشپزي در اختيار شما قرار ميدهند.

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ

بهينه سازي و ترفندهاي آن



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

فروردين ۱۳۹۶
اسفند ۱۳۹۵


پيوند ها

افزايش فالوور در اينستاگرام
خريد اپل ايدي به سيب
غلطك
افزايش ممبر تلگرام
طراحي سايت بهسون





 



[ ساخت وبلاگ ]