بهينه سازي

بهينه سازي

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۱۹ فروردين ۱۳۹۶
11 نكته كليدي جهت طراحي سايت فرشگاه اينترنتي

11 نكته كليدي جهت طراحي سايت فرشگاه اينترنتي

1.باكس جستجو را در ديد كاربر قرار دهيد

باكس جستجو را در مكاني قرار دهيد تا هميشه در دسترس كاربر باشد تا در صورتي كه نياز به جستجو در سايت بود كاربر بتواند به راحتي در سايت جستجو نمايد. سايت هاي فروشگاهي معمولا يك باكس جستجو كلي دارد كه در بالاي صفحه قرار مي گيرد و ممكن است قابليت جستجو در دسته بندي خاصي نيزز در آن تعبيه شده باشد و همچنين باكس جستجوي پيشرفته كه معمولا در اطراف ليست محصولات كار مي شود. جستجوي پيشرفته معمولا به صورت فيلترر كار مي شود تا زماني كه كاربر با عنوان مثال قصد داشت محصولات با خصوصيات و قيمت خاصي را رويت نمايد از فيلتر مورد نظر خصوصيات مورد نظر خود را انتخاب نمايد.

2.توضيحات كامل بنويسيد

هميشه سعي نماييد توضيحات محصولات در سايت شما كافي باشد و تمام ويژگي هاي محصول را در بخش توضيحات آورده باشيد. در صورتي كه محصول منبع خاصي دارد مي تواند منبع را نيز ذكر نماييد. با درج توضيحات علاوه بر آنكه به پرسش هاي كاربران خود پاسخ مي دهيد باعث افزايش رنك صفحه وب سايت خود مي شويد. در حقيقت درج اطلاعات كامل محصول تاثير مثبت بر روي سئو وب سايت شما داشته و باعث مي شود محصول در موتورهاي جستجو بهتر جستجو شود. البته دقت نماييد اطلاعات محصول در سايت شما با ساير سايت ها يكي نباشد زيرا باعث به وجود آمدن مشكل محتواي كپي شده ميي شود. سعي نماييد اطلاعات محصول را خود و به صورت متمايز با ساير سايت ها درج نماييد.

3.ادرس صفحات را ذكر نماييد

هميشه در صفحه داخلي آدرس صفحه را ذكر نماييد تا كاربر بداند در كدام بخش از سايت قرار دارد. انجام اين مورد نه تنها از سر در گمي كاربر مي كاهد بلكه باعث تاثير مثبت بر روي سئو سايت خواهد بود و موتورهاي جستجو دسته بندي اطلاعاتي سايت را بهتر تشخصي مي دهند.

4.نمايش تصاوير مختلف از يك محصول

سعي نماييد چندين تصوير از محصول مورد نظر خود در سايت قرار دهيد و در تصاوير جنبه هاي مختلف محصول را نمايش دهيد. به عنوان مثال تصوير محصول از زاويه هاي مختلف و همچنين رنگ بندي هاي مختلف محصول. با انجام اين كار در حقيقت معرفي بهتري از محصول خود خواهد داشت و كاربر با اطمينان بيشتري خريد خود را انجام مي دهد.

5.نمايش محصولات مرتبط

هميشه سعي نماييد محصولات مرتبط را در صفحه محصولات مرتبط به كاربر نمايش دهيد. انجام اين كار باعث حس بهتري در كاربر مي گردد. البته دفت نماييد محصولاتي كه به كاربر نمايش مي دهيد مرتبط به محصول مورد نظر باشد. به عنوان مثال در صورتي كه كاربر قصد خريد تي شرت را داشته باشد بهتر است ساير تي شرت ها با رنگ ها و طرح هاي مختلف نمايش داده شود. معمولا محصولات مرتبط بر اساس دسته بندي يا تگ معين مي گردند.

6.عمليات خريد را تا حد ممكن آسان طراحي نماييد

عمليات خريد مي بايست بسيار ساده و كاربر پسند طراحي گردد و مراحل خريد مي بايست به كاربر ارائه گردد و اينكه در كدام مرحله در انجام خريد قرار دارد. انجام اين كار اطمينان بيشتري به كاربر مي دهد و باعث مي شود كاربر در مراحل خريد خود سر در گم نباشد. در حقيقتا پس از انتخاب محصول مي بايست فرم عضويت و يا ورود به سايت به كاربر نمايش داده شود و پس از آن كاربر به درگاه پرداخت هدايت گردد.

 

 

7.نگهداري سبد خريد

فروشگاه را به گونه اي طراحي نماييد تا كاربر بتواند محصولات مختلفي را در سايت انتخاب نمايد. معمولا در فروشگاه بخشي به عنوان سبد خريد در نظر گرفته مي شود و زماني كه كاربر محصول خاصي را براي خريد انتخاب مي نمايد آيتم مورد نظر به سبد خريد اضافه مي گردد. در انتهاي كار كاربر مي تواند سبد خريد خود را رويت نموده و در صورت نياز ويرايش نمايد و در صورت تاييد مي تواند سبد خريد موجو را پرداخت نمايد.

8.پشتيباني آنلاين مشتريان

بخشي را براي پشتيباني آنلاين مشتريان در وب سايت قرار دهيد تا زماني كه كاربران نياز به پشتيباني داشتند بتوانند به صورت آنلاين مشاوره بگيرند. چت آنلاين مشتريان كار كاربران را بسيار ساده مي سازد و مي توانند در صورت نياز به برقراري ارتباط با فروشگاه سريعا اين كار را انجام دهند. البته پشتيباني به صورت تلفني نيز حتما مي بايست وجود داشته باشد.

9.قرار دادن بخش توضيحات در ثبت سفارش

حتما در زمان ثبت سفارش بخشي به جهت ارائه توضيحات از سوي مشتري قرار دهيد تا مشتريان بتوانند موارد درخواستي خود را در آن اعلام نمايند. معمولا در زمان خريد سوالات و موارد خاصي پيش مي آيد و كاربران مي توانند از اين باكس براي اين موارد استفاده نمايند.

10.كليه خصوصيات مربوط به محصول را نمايش دهيد

به عنوان مثال در صورتي كه كاربر قصد خريد كامپيوتر را دارد مي بايست به كاربر تنوع رنگي و خصويات محصول نمايش داده شود تا كاربر بتواند محصول با خصوصيات مورد نظر خود را خريداري نمايد. در صورتي كه محصول با خصوصيات مورد انتخاب كاربر قيمتي متفاوت از قيمت اصلي حصول داشت مي بايست سريعا به كاربر نمايش داده شود. به عنوان مثال آيفون 32 گيگ با 64 گيگ قيمت هاي متفاوتي دارند و در صورتي كه كاربر مدل مورد نظر را در صفحه انتخاب نمود مي بايست قيمت مورد نظر سريعا نمايش داده شود.

11.جستجوي پيشرفته براي وب سايت

براي دسته بندي هاي مختلف خود جستجوي پيشرفته مربوط به آن دسته بندي قرار دهيد. به عنوان مثال در صورتي كه كاربر قصد جستجوي موبايل را داشته باشد بايد بتواند در خصوصيات مختص به موبايل جستجو نمايد تا بتواند سريعا محصول مورد نياز خود را بيابد. اين مورد در حقيقت در فروشگا هاي پيشرفته تر تعبيه مي گردد و باعث رساندن سريع كاربر به محصول مورد نظر خود مي گردد.

براي دسترسي به منابه بيشتر مي توانيد به بخش مقالات ليوسايت ساز مراجعه نماييد.

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ

بهينه سازي و ترفندهاي آن



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

فروردين ۱۳۹۶
اسفند ۱۳۹۵


پيوند ها

افزايش فالوور در اينستاگرام
خريد اپل ايدي به سيب
غلطك
افزايش ممبر تلگرام
طراحي سايت بهسون





 



[ ساخت وبلاگ ]