بهينه سازي

بهينه سازي

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۱۹ فروردين ۱۳۹۶
اصول راه اندازي سايت فروشگاه اينترنتي موفق

اصول راه اندازي سايت فروشگاه اينترنتي موفق

راه اندازي كسب و كار براي بسياري از اولين كارآفرينان، تجربه اي بسيار سخت و طاقت فرسا بوده است. در اين مقاله سعي داريم كه با ارائۀ نكاتي كليدي در ارتباط با فروشگاه هاي اينترنتي، به فروش اولين محصولتان كمك كنيم. موضوعاتي كه در اين مقاله دربارۀ آنها صحبت شده است توسط "شين وُرك" مدير بازاريابي شركت "كيس متريكز" بررسي و تاييد شده اند. اگر مي خواهيد هرچه سريعتر به يكي از بهترين فروشگاه ها آنلاين در ايران تبديل شويد، به شماا  توشيه مي كنيم كه اين مقاله را حتماً مطالعه فرماييد.

شبكه هاي اجتماعياصول راه اندازي سايت فروشگاه اينترنتي موفق

  1. سعي كنيد در فيسبوك با افراد زيادي دوست شويد. بهتر است در ابتدا دربارۀ بازاريابي شبكه هاي اجتماعي آموزش ببينيد. بازاريابي شبكه هاي اجتماعي از استراتژي هاي مختلف استفاده مي كند. از گشت و گذار در فيسبوك گرفته تا به روز رساني استاتوس ها. تمام اين فعاليت ها در جهتت ساخت صفحه اي منظم و در خور فروشگاه شما خواهد بود. داشتن اين صفحه براي فروشگاه شما بسيار مفيد خواهد بود. همچنين، توصيه مي كنيم در شبكه اجتماعي لينكدين عضو شويد.
  2. بهتر است نحوۀ برقراري ارتباط با مشتريان ياد بگيريد. اطلاعات پروفايل لينكدين خود را تكميل نماييد. بهتر است مطالبي را ارسال نماييد كه به حوزۀ فعاليت تان مرتبط هستند. نحوۀ نفوذ در گروه هاي مختلف لينكدين را بياموزيد. همچنين در سايت يوتيوب يا آپارات يك كانال يوتيوب راه بياندازيد. مي توانيد با ايجاد ويديوهايي از محصولات خود، نحوۀ بازاريابي ويديويي را فرا بگيريد. آمار بازديد از ويديوهاي خود را بررسي كنيد و به ترافيك جذب شده از آن دقت نماييد.
  3. در توئيتر فعاليت خود را آغاز كنيد. اگر به تازگي در وب سايت توئيتر عضو شده ايد، بهتر است در ابتدا با ديگران به گفتگو بپردازيد و محصولات خود را به آنها معرفي كنيد. سعي كنيد با مطالعۀ مقالاتي دربارۀ نحوۀ فعاليت در توئيتر، راهكارهاي افزايش دنبال كنندگان را بياموزيد. فالوئرهاي فعال مي توانند مشتريان بسيار خوبي براي محصولات شما باشند.
  4. از طريق عضويت در پينترست مي توانيد، براي مشتريان خود الهام بخش باشيد. سايت پينترست مي تواند ترافيك بالايي را به سمت وب سايت شما كوچ دهد. شما مي توانيد با قرار دادن دكمۀ به اشتراك گذاري پينترست در وب سايت خود، فضايي را براي مشتريان بالقوه خود فراهم آوريد تا آنها مشتاق دنبال كردن شما در پينترست باشند.
  5. فعاليت خود را در اينستاگرام به خوبي انجام دهيد. امروزه اينستاگرام به يكي از مهم ترين فضاهاي مجازي براي فروش محصولات تبديل شده است. شما از طريق اينستاگرام مي توانيد مشتريان بسياري به دست آوريد. تا جايي كه مي توانيد از هشتگ هاي مرتبط با فعاليت خود استفاده نماييد. همچنين با ترتيب مسابقات، خود را به مشتريان بشناسانيد و فعاليت خود را گسترش دهيد.
  6. تلگرام امروزه يكي از مهم ترين ابزارهاي بازاريابي شبكه هاي اجتماعي مي باشد. با راه اندازي يك كانال تلگرام شما مي توانيد هزاران هزار مشتري بالقوه را به سمت خود جذب نماييد.

بازاريابي موتورهاي موتوهاي جستجوگر

  1. در برابر وب سايت هايي كه كالاي خود را با كالاي ديگر وب سايت ها مقايسه مي كنند، مقاومت كنيد. بيشتر خريداران زمان خود را صرف مقايسۀ محصولات فروشندگان مي كنند و به دنبال يافتن وب سايت هايي با قيمت پائين تر هستند. براي اينكه اين دسته از رقباي خود را از ميان برداريد بايد محصولات خود را در ديدرس همۀ افراد قرار دهيد. داشتن سئوي قوي مي تواند راه حل شما باشد. به اين ترتيب نام شما در صدر نتايج جستجوي گوگل خواهد بود.
  2. آدرس و مكان فعاليت خود را در Google Place مشخص كنيد. اين ابزار گوگل راه حلي بسيار مناسب براي مقابله با وب سايت هاي زرد است. البته فراموش نكنيد كه اين گزينه مناسب فروشندگاني است كه بايد به صورت حضوري با مشتريان خود در ارتباط باشند.
  3. همچنين علاوه بر گوگل، به شبكه هاي ياهو و بينگ نيز بپيونديد. با پرداخت هزينه اي اندك مي توانيد از مزاياي تليغات در صفحات اول اين موتورهاي جستجوگر بهره مند گرديد. اگر اين استراتژي به صورت هدفمند تكرار گردد، آمار بازديد وب سايت شما را بالا خواهد برد.
  4. تقويت سئوي وب سايت و بهينه سازي آن
  5. بسياري از كارشناسان بهينه سازي وب سايت براي موتورهاي جستجوگر را امري ضروري مي دانند و داشتن سئوي خوب را بهترين نقطه قوت يك وب سايت يا فروشگاه اينترنتي مي پندارند. زيرا به اين ترتيب شما مي توانيد به راحتي، رتبۀ خود در رنكينگ گوگل را ارتقا دهيد.
  6. براي انجام اين كار مي توانيد از ابزارهاي گوگل مانند Google Analytics يا Google Adwords يا ابزارهاي مشابه استفاده نماييد. به اين ترتيب شما مي توايند فعاليت و رفتارهاي كاربران را به صورت مستقيم زير نظر بگيريد. به اين ترتيب شما متوجه خواهيد شد كه كاربران كداميك از محصولات يا صفحاتت وب سايت شما را مي پسندند، كدام صفحۀ شما بازديد كم تري دارد و ... .
  7. وب سايت خود را به گونه اي طراحي نماييد كه امكان دسترسي با موبايل يا تبلت به آن راحت باشد. به اين ويژگي ريسپانسيو يا واكنشگرا بودن وب سايت مي گويند. اين ويژگي مي تواند باعث پيروزي شما بر رقباي تجاري تان شود. به اين ترتيب شما مي توانيد بدون اتلاف وقت، هميشه در دسترس مشتريان خود باشيد. همچنين طراحي اپليكيشن نيز مي تواند تاثير بسيار مثبتي بر روي كسب و كار شما داشته باشد و همچنين به نام تجاري شما اعتبار بخشد.

روش PR

  1. توصيه مي كنيم براي تمامي محصولات خود، گفتاري را در رابطه با نقد و بررسي آن قرار دهيد. افزودن نقد و بررسي نه تنها به بالا بردن سطح آگاهي مشتري از محصولي كه قصد خريد آن را دارد مي انجامد، بلكه به افزايش اعتبار برند شما نيز كمك مي كند. افزودن نقد و بررسي در كنار روش بازاريابي و تبليغات دهان به دهان، اعتماد كاربران به شما را افزايش مي دهد.
  2. سعي كنيد مقالات و اطلاعيه هاي مطبوعاتي بنويسيد. سعي كنيد به ارزش خبري مقالات پي ببريد و چگونگي دستيابي به آن را بياموزيد. با اين كار شما گام هايي بلند در رابطه با مقالات مطبوعاتي خواهيد برداشت.
  3. نام تجاري و لوگوي مفهومي و جالبي را براي فعاليت خود برگزينيد. اين طرح بايد به گونه اي باشد كه به نوع تجارت شما مرتبط باشد. مي توان گفت اين روش، نسخۀ قديمي بازاريابي ويدئويي به شمار مي آيد. طرح شما بايد يه قدري قوي باشد كه ذهن را سرگرم و درگير كند. به اين ترتيب نام شما در ذهن مخاطبان باقي خواهد ماند. اين كار اگر به درستي صورت گيرد، مخاطبان بسياري را به سمت شما جذب خواهد كرد.
  4. تلاش كنيد كه محصولاتي خاص و با ارزش بفروشيد. اگر مي خواهيد كالايي را در اين بازار شلوغ و پر رقيب به فروش رسانيد، در انتخاب نوع كالاي خود هوشيار باشيد. زماني كه رقباي شما در حال فروش كالايي مشابه هستند، با تغيير نوع كالا مي توانيد طرفداراني را براي خود دست و پا كنيد.
  5. بهتر است با فردي موفق در كسب و كار خود مصاحبه كنيد و از وي مشاوره بگيريد. گرفتن مشاوره از فردي مشغول فعاليت كه وجهۀ مثبتي نيز دارد، مي تواند در متفاوت ساختن محتواي سايت بسيار موثر باشد.

بازاريابي محتوا

بازاريابي محتوا

  1. به وب سايت ها و فروشگاه هاي مرتبط با فعاليت خود برويد و نظرات خود را به عنوان كاربر مهمان در آنجا درج نماييد. اين روش مي تواند به فعاليت شما بسيار كمك كند.
  2. سعي كنيد براي محصولات خود، فايل هاي تصويري ايجاد كنيد. براي اينكار لازم است ويديوهاي محبوب و پر بازديد وب سايت هاي ديگر را مشاهده نماييد و از المان هاي جذاب آن ها براي ساخت ويديوي خود الهام بگيريد. مطمئناً با اشتراك گذاري اين فايل هاي در شبكه هاي اجتماعي، مخاطبين زيادي را خواهيد يافت.
  3. براي وب سايت خود، وبلاگ ايجاد كنيد. توليد مقالات و مطالب ارزشمند و مفيد، يكي از آسان ترين و ارزانترين روش هاي موجود براي جذب مشتريان و بازديد كنندگان است. سعي كنيد مطالبي جنجالي و مباحثه برانگيز در وبلاگ خود قرار دهيد. توليد چنين محتوايي طرفداران و مخالفان را به سوي شما مي كشاند و در نتيجه روشي بسيار خوب براي شناساندن نام تجاري شماست. هرچند ارسال چنين مطالبي بايد كاملاً هوشمندانه باشد، زيرا يك اشتباه كوچك مي تواند تصوير شما را در ذهن مخاطبان خدشه دار كند.
  4. ساختن كانال يوتيوب مي تواند به وب سايت شما بسيار كمك كند. در ويديوهاي خود مي توانيد به نقد و بررسي محصولات خود بپردازيد يا مباحث مهم را در آنها آموزش دهيد. ويديوهاي آموزشي رايگان تجارت شما را دگرگون خواهند كرد.
  5. سعي كنيد به طريقي ايميل هاي كاربران خود را جمع آوري نماييد. قرار دادن خبرنامه يا امكان ثبت نام در وب سايت، دو روش محبوب براي جمع آوري ايميل مخاطبان مي باشند. همۀ ما مي دانيم كه بازاريابي ايميلي چقدر مي تواند در تجارت پُر سود باشد. آمارها نشان مي دهند كه در ازاي هر يك دلار كه صرف هزينۀ بازاريابي ايميلي مي شود، 40 دلار سود حاصل از سرمايه وجود دارد.

تبليغات پولي

  1. تبليغ در فيسبوك يكي از اين گزينه هاست. اكنون زمان آن رسيده است كه تجارت خود را در فيسبوك مطرح سازيد. البته اين تبليغات زماني براي شما چشم گير خواهند شد كه مستقيماً بر روي فروشتان تاثير بگذارند.
  2. كلمات كليدي خود را در گوگل مطرح كنيد. براي اين كار كافيست كمي هزينه بپردازيد. هيچ كدام از پلتفرم هاي تبليغاتي آنلاين، به سرعت كلمات كليدي نتيجه بخش نخواهند بود. از Google Adwords استفاده كنيد و طريقۀ كار با آن را بياموزيد.
  3. بهتر است بنرهاي تبليغاتي خود را در وب سايت هاي معروف قرار دهيد. اين تبليغات به طور معجزه آسايي موثر خواهند بود. البته مانند ديگر روش هاي بازاريابي، لازم است بدانيد اين بنرها را در سايت هاي مشخص قرار دهيد و حتي جايگاهشان را به درستي انتخاب كنيد.
  4. در توئيتر فعاليت كنيد. بهتر است روش هاي تبليغاتي گوگل را به كار بگيريد، توئيت هاي خود را به اشتراك بگذايد و به اين ترتيب فعاليت هاي خود را در آنجا گسترش دهيد.

خارج از اينترنت

  1. اگر نمايشگاه يا همايشي مرتبط با فعاليت شما در حال برگزاري است، توصيه مي كنيم در آن شركت كنيد. هيچ روشي به اندازۀ ارتباط مستقيم با مخاطبان در فروش شما موثر نيست، به خصوص در اوايل راه اندازي تجارت تان!
  2. در تجمعات و همايش هاي مختلف حضور داشته باشيد. محصولات خود را با سود بسيار پايين به مشتريان خود عرضه كنيد تا افراد با نام تجاري شما آشنا شوند. با حضور در چنين مكان هايي، نه تنها با صاحبان كسب و كار را شناسايي مي كنيد و پتانسيل بازار را مي سنجيد، بلكه امكان رد و بدل كردن كارت هاي ويزيت نيز خواهيد داشت.
  3. هنگامي كه در جلسه ها حضور مي يابيد، بهتر است با افراد حاضر در آن آشنا شويد. با آنها ارتباطي گرم برقرار كنيد. چنين كارهايي به ارتقا برند شما كمك خواهند كرد.
  4. فروش عمدۀ محصولات يكي ديگر از نكات موفقيت است. به اين ترتيب شما مي توانيد خدمات و محصولات خود را بطور عمده در اختيار خرده فروشان قرار دهيد. حتي شما مي توانيد محصولات فروشندگان ديگر را نيز به صورت عمده عرضه كنيد.
  5. در مكان هاي مختلف براي خود شعبه ايجاد كنيد. اين كار روشي جديد و سرگرم كننده براي به نمايش گذاشتن محصولات به شمار مي آيد. مثلاً مي توانيد به شهرها و كشورهاي مختلف سفر كنيد و افراد جديدي را از محصولات خود با خبر كنيد.
  6. داشتن تيم فروش، كمك بزرگي براي موفقيت تجارت شماست. پس از آنكه اولين محصول خود را فروختيد، نمي توانيد بگوييد كه نبض بازار را در اختيار داريد. همچنين اگر خودتان شخصاً اقدام به فروش محصولات كرده باشيد اين مسئله كمي ناراحت كننده خواهد بود. در اين مواقع داشتن تيم فروش الزامي است. مخصوصاً زماني كه محصولاتتان، كالاي مصرفي نيست و لازم است كه مشتريان خود را براي خريد متقاعد نماييد.

تبليغات به روش سنتي

  1. حضور در نمايشگاه ها بسيار موثر است. حضور در نمايشگاه ها مي تواند كسب و كار شما را متحول كند، مخصوصاً هنگامي كه شما توليد كنندۀ اصلي يك محصول باشيد. مي توانيد از بازاريابي منزل به منزل استفاده كنيد. اين نوع بازاريابي در ايران به ندرت انجام مي شود. اين نوع بازاريابي براي محصولات و كالاهاي فيزيكي مي تواند بسيار مفيد باشد.
  2. كاتالوگ و بروشور! به تبليغات كاغذي روي بياوريد. امروزه كه استفاده از تبليغات آنلاين بسيار محبوب شده است، پيشنهاد تبليغات كاغذي ممكن است نامتعارف به نظر برسد. اتفاقاً دليل معرفي اين روش، همين است! برخي اوقات روش هاي نامتعارف مي توانند بسيار موثر باشند.
  3. اسپانسر شويد. در صورتي كه وضعيت مالي شما خوب است مي توانيد به روش قديمي، اسپانسر وقايع و رويدادهاي مختلف شويد. هرچند اين روش فوايد و مضراتي را با خود به همراه دارد.
  4. تِراكِت پخش كنيد. درست است كه امروزه همه به دنبال تبليغات ديجيتال هستند اما اگر در خيابان دفت و آمد مي كنيد احتمالاً ديده ايد كه اين روش از بازاريابي هنوز هم مخاطبان را به خود جلب مي كند.
  5. استفاده از تبليغات محيطي يكي ديگر از روش هاي سنتي بازاريابي است. اگر مي خواهيد فروش بسيار خوبي داشته باشيد و همچنين هم اكنون در آمد بالايي نيز داريد، استفاده از بيلبوردها و روزنامه ها مي تواند بسيار مفيد باشد.

ساير روش هاي تبليغاتي

  1. بهتر است از آشنايان، دوستان و بستگان خود آغاز كنيد. ارتباطات نزديك شما با اين افراد روشي سريع براي رسيدن به فروش اولين محصول شما مي باشد. ممكن است شما به هر دليلي از پيشنهاد فروشگاه خود به نرديكان و بستگان تان خودداري نماييد اما بهتر است اين نكته را بپذيريد كه روش تبليغاتي به صورت دهان به دهان به فروش بالاتر شما منجر خواهد شد.
  2. در فروم هاي وب سايت هاي مختلف ثبت نام كنيد. در موضوعات مرتبط براي وب سايت خود بشي را ايجاد كنيد و در آنجا خود را به ديگر اعضا معرفي كنيد. در گفتگو ها و بحث هاي مختلف شركت كنيد. شركت در چنين فعاليت هايي مي تواند براي معرفي شما بسيار مفيد باشد.
  3. بهتر است كالاي خود را در ديگر وب سايت هاي فروش كالا قرار دهيد. اين راهكار روشي بسيار آسان براي راه اندازي يك كسب و كار است. به اين ترتيب امكان حضور در بازار آنلاين را براي شما عزيزان فراهم مي كند.
  4. براي محصولات خود كوپن تخفيف تهيه كنيد. كوپن ها، يكي از قدرتمند ترين ابزارهاي جذب مخاطبان و نگه داشتن مشتريان هستند. البته بايد توجه داشته باشيد كه ارائۀ كد تخفيف به مشتريان نبايد به راهكارهاي فروش كالا صدمه وارد كند.
  5. ديگران را در بازاريابي خود شركت دهيد. بازاريابي وابسته و اعطاي نمايندگي مي تواند كانال فروش شگفت انگيز را براي فروشگاه اينترنتي شما ايجاد نمايد. در اين روش، نوع محصول و روش پرداخت تان به نماينده يا فروشمده زير مجموعه اهميت بسياري دارد.
  6. توليد كنندگان محصولات خود را بشناسيد. داشتن روابط خوب با توليد كنندگان براي تجارت شما بسيار مهم است. بنابراين ارتباط با توليد كنندگان معتبر براي كسب و كار شما بسيار سودمند هستند.
  7. وب سايتي ايمن طراحي كنيد. يكي از موانعي كه فروشگاه هاي آنلاين با آن روبرو مي شوند، جلب اعتماد خريداران مي باشد. هنگامي كه كاربران متوجه شوند وب سايت شما كاملاً امن مي باشد، محصولاتتان را به خوبي خريداري مي كنند. حفظ اطلاعات شخصي كاربران و داشتن نماد اعتماد ملي به اعتماد سازي برند تجاري تان كمك مي كند.
  8. در وب سايت خود از زبان ها و لحن هاي گوناگون استفاده كنيد. اين كار كمك مي كند كه افراد از نقاط مختلف ايران و جهان با هر مليت و زبان و با هر سطحي از دانش و تحصيلات مطالب شما را به خوبي درك كنند و از خدمات شما بهره ببرند.
  9. هنگامي كه در ابتداي فعاليت فروشگاه خود هستيد و بار سنگيني از مسئوليت ها را بر روي دوش خود احساس مي كنيد، بهتر است كه كارها را به ديگران محول نماييد. جهت روند گسترش فعاليت خود، بهتر است در همان ابتدا براي خود و كارمندانتان تعيين وظيفه كنيد. اين كار روند انجام شدن كارها را تسريع مي كند، بدون آنكه فشار سنگيني بر روي كسي باشد.
  10. براي رسيدن به موفقيت تلاش كنيد. هنگامي كه تمام مراحل را به خوبي پشت سر گذاشتيد، باز هم دست از تلاش كردن بر نداريد. مطمئن باشيد كه تنها با مقاومت و ايستادگي است كه مي توانيد موانع را از پيش روي خود كنار بزنيد.

براي دسترسي به منابه بيشتر مي توانيد به بخش مقالات ليوسايت ساز مراجعه نماييد.

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ

بهينه سازي و ترفندهاي آن



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

فروردين ۱۳۹۶
اسفند ۱۳۹۵


پيوند ها

افزايش فالوور در اينستاگرام
خريد اپل ايدي به سيب
غلطك
افزايش ممبر تلگرام
طراحي سايت بهسون





 



[ ساخت وبلاگ ]