بهينه سازي

بهينه سازي

    

صفحه اصلي | آرشيو وبلاگ | تماس با ما
۱۹ فروردين ۱۳۹۶
به عنوان منبع اصلي محتوا ديده شويد

به عنوان منبع اصلي محتوا ديده شويد

 براي ناشران و توسعه دهندگان محتوا، اين مسئله مهم است كه گوگل متوجه شود سايت شمابه عنوان منبع اصلي محتوا است.

اما به چه دليل؟ جواب پاندا است!

كپي برداري از محتوا و پانداي سئوكار!

اين امري غيرمعمول نيست كه ناشران و توسعه دهندگان، محتواي خود را در سايت هاي ديگر جمع آوري كنند. هم چنين براي توسعه دهندگان و ناشران سرپرستي كردن محتواي آنها توسط سايت هاي ديگر بدون يك توافق كاري غير معمول نيست.

متاسفانه تعريف دقيقي از سرپرستي محتوا كار بسيار گيج كننده اي است. اگر شما يك مقاله را در سايت منبع و مرجع مشاهده كنيد و در همان لحظه نام و موضوع مقاله را در گوگل مورد جستجو قرار دهيد چيزي در حدود ۳۰ تا ۵۰ كپي از آن مقاله را در سايت هاي ديگر مشاهده خواهيد كرد. جالب است كه گاها خود اين سايت ها هم در پانوشت و توضيحات نوشته عنوان مي كنند كه اين نسخه كپي شده بدون اجازه از منبع اصلي قرار داده شده است!

در بروز رساني الگوريتم پاندا بيشتر بر روي حذف كردن نسخه هاي كپي شده از روي صفحات نتيجه موتور جستجو تمركز شده پس اگر سايتي به عنوان منبع اصلي و مرجع محتوا قرار نگيرد در خطر حذف شدن از نتايج جستجو خواهد بود.

نقشه سايت XML يك ابزار كاربردي به حساب مي آيد كه به سازندگان و توليد كنندگان محتوا اين توانايي را ميدهد تا خود را به عنوان منبع اصلي محتوا معرفي كنند.

نقشه سايت چگونه اين كار را انجام ميدهد؟

در حالت تئوري اولين كسي كه زودترين نشان و علامت زماني ايندكس را دريافت كرده است توليد كننده محتواي اوريجينال و اصلي است. شما حالتي را در نظر بگيريد كه سازنده محتوا اصلي از XML استفاده نكند و محتواي خود را منتشر كند و  يك سايت ديگر آن مطلب و محتوا را ۴۰ دقيقه زودتر از سازنده اصلي ايندكس كند :

 

حالا چطور آغاز كنيد؟

ابتدا يك نقشه سايت XML براي سايت خود ايجاد كنيد. بعضي از سيتم هاي مديريت محتوا (CMS) قابليت اين را دارند كه بتوانند نقشه سايت XML را بطورخودكار بوجود آورند. مانند وردپرس كه افزونه هاي ساخت نقشه سايتش كم نيست.

به احتمال زياد شما مي خواهيد كه يك افزونه براي سيستم مديريت سايت خود داشته باشيد تا نقشه سايت را بوجود آورد. چون اين ابزارها بطور خودكار نقشه سايت شما را در صورتي كه يك محتواي جديد قرار گيرد يا آنكه تغييراتي در محتوا بوجود آيد بروزرساني ميكند. هر چند اگر شما از يك CMS مانند وردپرس استفاده نمي كنيد مي توانيد از ابزاري مانند www.liositesaz.com استفاده كنيد و نقشه سايت XML بوجود آوريد. اما شما بايد نقشه سايت خود را بطور منظم در زمان هاي مقرر بروزرساني كنيد تا اطمينان حاصل كنيد كه اطلاعات و داده ها صحيح بوده و به روز شده است.

 اگر شما يك وبسايت بزرگ و عظيم داريد لازم است كه از يك صفحه اصلي براي نقشه هاي سايت استفاده كنيد. موتور هاي جستجو فقط ۵۰ هزار URL ابتدايي در يك نقشه سايت را ايندكس مي كنند حال اگر شما بيش از ۵۰ هزار URL در سايت خود داشته باشيد شما به يك ايندكس نياز داريد كه چند سايتمپ يا نقشه سايت را بهم متصل كند. اگر مي خواهيد اطلاعات بيشتري در اين مورد بدست آوريد به سايت www.liositesaz.com مراجعه كرده و از مطالب آن سايت استفاده كنيد.

زماني كه شما نقشه سايت خود را بوجود آورديد شما بايد آن را در موتورهاي جستجو گوناگون به ثبت برسانيد. موتورهاي جستجو گوگل و بينگ وبمسترها را براي ثبت اين سايتمپ ها و RSS ها تشويق ميكنند. براي اين كار Google Webmaster Tools و همين طور Bing Webmaster Tools آماده همكاري با شما هستند.

با انجام اين كارها به موتور جستجو كمك مي كنيد كه متوجه شويد سايت مپ شما كجاست و همين طور اگر محتواي شما به روزرساني شد موتور جستجو واكنشي سريع نسبت به ايندكس كردن محتوا خواهد داشت.

با ثبت نقشه سايت به موتورهاي جستجو اين علامت و سيگنال را بفرستيد كه محتواي شما قبل از سايت هاي ديگر ساخته شده و يا به روزرساني شده است.

  •   كسب اطمينان از اينكه سايتمپ XML بروي سرور شما وجود دارد و با URL مربوطه در دسترس است.
  • وارد شدن به گوگل وبمستر
  •  در قسمت Crawl گزينه سايتمپ را انتخاب كنيد

 بروي دكمه قرمز رنگ در قسمت راست بالاي صفحه كليك و گزينه “اضافه/تست نقشه سايت” را انتخاب و سپس URL نقشه سايت را وارد كرده و در انتها گزينه Submit Sitemap را انتخاب كنيد.

براي ثبت و پيشنهاد يك نقشه سايت به بينگ اين مراحل را طي كنيد :

  •  كسب اطمينان از اينكه سايتمپ XML بروي سرور شما وجود دارد و با URL مربوطه در دسترس است.
  •  وارد شدن به بينگ وبمستر
  • بر روي گزينه هاي Configure My Site و Sitemaps كليك كنيد.
  • در اين مرحله URL كامل نقشه سايت را در قسمت Submit a Sitemap وارد كنيد.
  • دكمه Submit را بزنيد.

يكي از دلايل مهم و كاربردي ثبت نقشه سايت در گوگل، كم كردن خطاهاي آن است. با استفاده از گوگل وبمستر تولز مي توانيد اطلاعات مفيدي درباره نقشه سايت خودتان بدست آوريد.

 براي سايت هايي كه محتواهاي چندگانه دارند گونه هاي مختلفي از سايتمپ ها وجود دارد كه مي توانيد از آنها استفاده كنيد. در اين مورد مي توان نقشه سايت موبايل، ويدئو و تصاوير را نام برد.

نتيجه گيري : يكي از بهترين روش ها براي آگاه كردن موتورهاي جستجو از اينكه سايت شما سايت منبع بوده است، استفاده از نقشه سايت است.

براي دسترسي به منابه بيشتر مي توانيد به بخش مقالات ليوسايت ساز مراجعه نماييد.

 

آرشيو نظرات (0)

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
 
 

 


معرفي وبلاگ

بهينه سازي و ترفندهاي آن



فهرست اصلي

صفحه نخست
پست الكترونيك
آرشيو مطالب
افزودن به علاقه مندي ها
صفحه خانگي
 


آرشيو موضوعي

موضوعي ثبت نشده است


آرشيو ارسال ها

فروردين ۱۳۹۶
اسفند ۱۳۹۵


پيوند ها

افزايش فالوور در اينستاگرام
خريد اپل ايدي به سيب
غلطك
افزايش ممبر تلگرام
طراحي سايت بهسون





 



[ ساخت وبلاگ ]